Wij begrijpen dat u als cliënt bepaalde verwachtingen en wensen heeft. Hoewel we ons best doen om hier zoveel mogelijk aan te voldoen, lukt dat niet altijd. Soms maken we keuzes die anders uitpakken. Misschien kan de communicatie duidelijker, zodat we beter begrijpen wat u van ons verwacht. Of wellicht zijn er punten waarop onze medewerkers hun werkwijze kunnen verbeteren.
Heeft u een klacht? Laat het ons weten. Wij zien dit als waardevolle feedback om onze dienstverlening verder te verbeteren. Hieronder leggen we uit hoe u een klacht kunt indienen.
Onze medewerkers doen hun uiterste best om goede zorg te bieden. Toch kan er soms iets misgaan en dat kan vervelend zijn. Het is belangrijk om dit zo snel mogelijk aan te kaarten. Vaak helpt het om uw zorgen of onvrede direct te bespreken met de betreffende medewerker of het team. Dit leidt in veel gevallen al tot een oplossing.
Heeft u dit al geprobeerd, of vindt u het lastig om dit rechtstreeks te bespreken? In dat geval kunt u contact opnemen met de (locatie)coördinator/leidinggevende. Deze zal zo snel mogelijk op uw melding reageren. Mocht u niet rechtsreeks contact op kunnen nemen met de (locatie)coördinator of leidinggevende, dan kan dit ook via het e-mailadres: klachten@pgvz.nl of door te bellen met 038-3331794.
Komt u er met de medewerker/team of (locatie)coördinator/leidinggevende niet uit? Dan kunt u zich wenden tot de klachtenfunctionaris. PGVZ maakt gebruik van een interne, maar onafhankelijke klachtenfunctionaris.
De klachtenfunctionaris heeft een bemiddelende rol en behandelt uw informatie altijd vertrouwelijk. Alleen met uw uitdrukkelijke toestemming worden er eventueel verdere stappen ondernomen. U kunt bij de klachtenfunctionaris terecht voor:
De klachtenfunctionaris staat klaar om u te ondersteunen en samen naar een passende oplossing te zoeken.
U kunt de klachtenfunctionaris bereiken via het e-mailadres: klachten@pgvz.nl of door te bellen met 038-3331794. Binnen twee werkdagen ontvangt u een bevestiging.